Thursday, June 26, 2008

古尊宿语录

南牧:
拾得曰:世间有人,笑我骂我,诽我谤我,
辱我打我,嫉妒我,中伤我,非礼我,
以及种种不堪我,当如何?

寒山子对曰:只是听他任他,忍他让他,
躲他避他,漠然他,不理他,一味由他。
再待几年,汝且看他

-----------------------------------

寒山问拾得:“如果世间有人无端的诽谤我、欺负我、侮辱我、耻笑我、轻视我、鄙贱我、厌恶我、欺骗我,我要怎么做才好呢?”

拾得回答说:“你不妨忍着他、谦让他、任由他、避开他、耐烦他、尊敬他、不要理会他,再过几年,你且看他。”

posted by 大眼睛 @ 3:23 AM  

3 Comments:

  • At 4:08 PM , Anonymous Anonymous said...

    where did u get this?This reminds me of those articles in our chinese text books..haa

     
  • At 6:48 PM , Anonymous Anonymous said...

    的确让人深思。。
    可是。。真的能够做到吗?

     
  • At 12:36 AM , Blogger assamlaksa said...

    This comment has been removed by the author.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home